Van der Hoeven: ArcelorMittal otomotiv sektöründeki değişimlere uyum sağlamaya hazır

Salı, 22 Mayıs 2012 18:10:09 (GMT+3)   |  
       

21-22 Mayıs tarihleri arasında Brüksel'de düzenlenen 8. Platts/SBB Steel Markets Europe konferansında konuşan ArcelorMittal Flat Carbon Europe pazarlama müdürü ve başkan yardımcısı J.M. Van der Hoeven otomotiv sektöründeki değişiklikler ile ArcelorMittal'in bu değişiklikler karşısındaki tutumunu değerlendirdi.

ArcelorMittal yetkilisi, değişen ulaşım anlayışı, karbondioksit salımına ilişkin yasalar, vergilendirme ve sigorta gibi nedenlerle Batı Avrupa'da otomobilin artık bir statü sembolü olmadığını belirtti. Van der Hoeven, otomotiv sanayinin yeni duruma ticaret ve üretim alanlarında uyum sağlaması gerektiğini, çözümün otomobil kaporta ve şasilerini inceltmek için yeni çelik kaliteleri üretmekten geçtiğini açıkladı. Van der Hoeven, AB'nin karbondioksit salımına ilişkin yasalara uyum sağlamak için, otomobillerin önümüzdeki yıllarda daha hafifleyeceğini öngörüyor.

Van der Hoeven, ArcelorMittal'in doğru bir çevre kirliliği karşıtı yasanın, tüm karbon ayak izlerini azaltmaya odaklanması gerektiğini, ancak bugün sadece karbondioksit salımlarıyla ilgili yasaların olduğunu açıkladı. Açıklanan verilere göre çeliğin karbon ayak izinin ticari karbon fibere veya alüminyuma göre daha düşük olduğunu belirten Van der Hoeven, Lüksemburg merkezli şirketin bu tehdidi fırsata dönüştürmek üzere yeni çelik kaliteleri geliştirmek amacıyla araştırma yaptığını açıkladı.

Van der Hoeven, ArcelorMittal'in tahminlerine göre, otomobillerde gelişmiş yüksek mukavemetli çelik kullanımının, 2005 yılında kaydedilen %6 seviyesine göre 2020 yılında %32 oranına yükseleceğini açıkladı. 2008 yılında %9 seviyesinde olan bu oranın, 2013 yılında %14'e çıkması bekleniyor. Van der Hoeven buna rağmen çift fazlı çelik, TRIP çeliği, martensit gibi çelik kalitelerinin soğuk şekillendirme işlemlerinin zahmetli olduğunu ve söz konusu kalitelerin maliyetinin yüksek olduğunu sözlerine ekledi.

Van der Hoeven, ArcelorMittal tarafından sıcak derin çekme yöntemiyle üretilen bor alaşımlı, alüminyum-silis kaplamalı, 1.500 MPa yüksek mukavemetli Usibor çeliğinin, %10 daha düşük maliyetli olduğunu açıkladı. ArcelorMittal yetkilisi söz konusu ürünün otomobil ağırlığını %30 azalttığını belirtti. ArcelorMittal, 2020 yılına kadar yaklaşık 2 milyon mt Usibor çeliği üretmeyi ve Usibor çeliğinin mukavemet seviyesini 2.000 MPa'ya yükseltmeyi amaçlıyor.

Van der Hoeven konuşmasının sonunda ArcelorMittal'ın otomotiv sacı piyasasına yeni bir ürün kazandırmak amacıyla teknik ekibi ve tedarikçileriyle yakın bir çalışma içinde olduğunu açıkladı.


Benzer Haber ve Analizler

Küresel sıcak rulo sac piyasasına bakış: Çoğu tedarikçi fiyat değişikliğine gitmedi fakat satışlar durgun

17 May | Yassı Ürünler ve Slab

Romanya’da yerel yassı mamul fiyatları cansız talebe rağmen aynı kaldı

17 May | Yassı Ürünler ve Slab

Çin’de yerel boyalı sac fiyatları aynı kaldı

17 May | Yassı Ürünler ve Slab

AB Çin’den ithal teneke levhaya antidamping soruşturması başlattı

17 May | Çelik Haberler

Türkiye çelik sektörü yeni koşullara kısmen uyum sağladı, beklentiler belirsiz

17 May | Çelik Haberler

Ukrayna’nın yassı mamul ihracatı Ocak-Nisan döneminde %190,1 yükseldi

17 May | Çelik Haberler

Çin’de başlıca vadeli çelik ve hammadde fiyatları - 17 Mayıs 2024

17 May | Uzun Ürünler ve Kütük

AB'nin Türkiye’ye ayırdığı filmaşin ve kutu profil ithalat kotaları tükendi

17 May | Çelik Haberler

Brezilya çıkışlı galvanizli sac fiyatları bir miktar yükseldi

17 May | Yassı Ürünler ve Slab

Meksika’nın galvanizli sac tüketimi Mart ayında %3,5 azaldı

17 May | Çelik Haberler