Önde gelen beyaz eşya üreticilerinden Arçelik'in 2009 yılı faaliyet raporuna göre, 2009 yılında dünya beyaz eşya pazarının 2008 yılına oranla %3 oranında daraldığı tahmin edilmektedir.
Rapora göre, 2009 yılının ilk on ayında Batı Avrupa'da beyaz eşya satışları, 2008 yılının aynı dönemine göre yaklaşık %4 gerilerken, aynı dönemde Doğu Avrupa'da beyaz eşya satışlarında görülen düşüş %25 seviyelerine ulaşmıştır.
Bununla birlikte, piyasa genelindeki daralmaya rağmen, halen yeni bir ürün olma özelliğini gösteren LCD televizyonlara olan talep 2009 yılında da artmaya devam etmiş ve bu ürünün piyasasında %30 artış kaydedilmiştir.
Rapor, küresel talepteki daralma nedeniyle hammadde fiyatlarının düştüğünün, sektörün de bu durumdan avantaj sağladığını belirtiyor.
Geçen yılın başında uygulanan özel tüketim vergisi (ÖTV) indirimi Türkiye beyaz eşya sektörüne bir miktar ivme sağlamış ve talebi bir ölçüde canlandırmış, ancak uygulanan teşviklere ve şirketlerin promosyon uygulamalarına rağmen, Türkiye beyaz eşya sektörü de yaşanan küresel krizden olumsuz olarak etkilenmiştir. Türkiye'de toptan beyaz eşya satışları 2009 yılında yaklaşık %4,5 gerilemiştir.
Söz konusu yılda beyaz eşya üreticileri üretimlerini yüksek üretim maliyeti olan ülkelerden, daha düşük üretim maliyeti mümkün olan bölgelere kaydırma çabalarına devam etmişlerdir. Devralım ve birleşmeler yoluyla sektördeki konsolidasyonlar devam ederken, özellikle Çin'de beyaz eşya üreticileri arasındaki işbirlikleri dikkat çekmiştir.