Türkiye'nin önde gelen boru üreticisi Borusan Mannesman Boru 2009 yılında, etkin faaliyet maliyeti yönetimi sayesinde 22,48 milyon TL kar ettiğini açıkladı. Şirketin 2008 yılı dönem zararı 37,63 milyon TL seviyesindeydi. Bununla birlikte şirketin satış gelirleri önceki yıla göre %33,06 oranında azalarak 776,3 milyon TL olarak kaydedildi.
Söz konusu yılda, şirketin çelik boru satışları, hem yerel hem de ihracat piyasalarında görülen talep azalması, bunun yanında da düşen hammadde ve çelik fiyatlarıyla oluşan zorlu piyasa koşulları nedeniyle önceki yıla göre %19 azalarak 546.000 mt seviyesine geriledi. Ancak şirketin ihracat piyasalarına yaptığı satışların toplam satışlar içindeki payı değişmeyerek %50 seviyesinde kaldı.
2009 yılında toplam ihracat satışlarının %43'ünün gerçekleştiği Avrupa şirketin başlıca ihracat pazarı olurken, Avrupa'yı %31 payla Kuzey Amerika, %20 payla Afrika ve %6 payla Asya izledi.
Yüksek katma değerli ürün satışları Borusan Mannesmann satışlarının %46'sını oluştururken, şirket Türkiye boyuna kaynaklı çelik boru pazarında %25 pazar payıyla piyasa liderliğini sürdürdüğünü belirtti.
2009 yılında Borusan Mannesmann'ın çelik boru üretimi, 2008 yılına göre %24 azalarak 536.000 mt seviyesine geriledi.
1958 yılında kurulan Borusan Mannesmann'ın yıllık çelik boru üretim kapasitesi 1 milyon mt seviyesinde yer alırken, bunun 800.000 mt'u boyuna kaynaklı borular, 200.000 mt'u ise spiral kaynaklı borular içindir. Şirketin İtalya, Vaborno'da bulunan bağlı kuruluşu, İtalya, Almanya, İspanya ve Fransa otomotiv sektörlerine yönelik olarak yılda 28.000 mt yüksek katma değerli soğuk çekilmiş boru üretme kapasitesine sahiptir.