Geçtiğimiz hafta başında HMS I/II 80:20 hurda için 312,5$/mt CFR seviyesinden yapılan deep sea çıkışlı alımlardan sonra yeni bir bağlantının duyulmadığı Türkiye hurda piyasasının sakin seyri devam etmektedir. Geçtiğimiz haftanın başında duyulan bu satışlar sonrası birçok hurda tedarikçisi piyasada satış yapmak üzere bulunmakta ve Baltık çıkışlı HMS I/II 80:20 hurda için 315$/mt CFR, Amerika çıkışlı HMS I/II 80:20 hurda içinse 320$/mt CFR seviyesinde teklif vermekteydi. Ancak hafta ortasından itibaren demir cevheri fiyatlarının yükselişe geçmesiyle uzun zamandır fiyatlarında artış yapmayan, hatta bir miktar gevşeten Çin çıkışlı kütük tedarikçilerinin haftanın sonuna doğru fiyatlarını artırmaları ve Türkiye'nin önemli bir mamul ihracat pazarı olan Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki (BAE) üreticilerin yerel inşaat demiri satış fiyatlarını ciddi ölçüde yükseltmeleriyle hurda tedarikçileri piyasadaki tekliflerini geri çekerek, 325-330$/mt CFR seviyelerini telaffuz etmeye başladı.
Türk üreticilerin fiyat tekliflerinde yaşanan bu ani yükselişi kabul etmeden önce gerek nihai çelik ihracat piyasalarındaki durumu gerekse hurda tedarikçilerinin durumunu görmek istedikleri ve bu yüzden şu an için piyasayı izlemekle yetindikleri görülmektedir. Birçok piyasa oyuncusu bu durumu fırtına öncesi sessizlik olarak yorumlamakta ve yeni duyulacak bağlantılarda fiyatların ciddi ölçüde yükseleceğini belirtmektedir. Ancak diğer taraftan dün Çin'deki tatil sonrası bugün demir cevheri ve iç piyasa kütük fiyatlarının düşmesinin Çin'in ihracat tekliflerine nasıl bir etki edeceği de önem kazanmaktadır.