Çelik İhracatçıları Birliği'nden yapılan açıklamaya göre, katma değerli ürüne yönelik talep giderek artıyor. Sektörün 11 aylık ihracat rakamlarına göre alaşımlı tellerde gerçekleşen miktar bazında yüzde 170 artış da bunu doğrular nitelikte. Başta otomotiv yan sanayi olmak üzere pek çok sektörde kullanılan alaşımlı teller, yüksek katma değerli çelik ihraç ürünleri arasında yer alıyor.
Kasım ayında Türkiye'nin çelik ihracatı yıllık %0,5 artışla 1,2 milyon mt olurken, toplam ihracat değeri yıllık %25,8 düşerek 662 milyon $ seviyesinde kaydedildi.
Öte yandan, bu yılın ocak-kasım döneminde Türkiye'nin çelik ihracatı %7,2 azalarak 14,7 milyon mt seviyesine gerilerken, bu ihracatın değeri ise yıllık %24,1 düşüşle 9,1 milyar $ oldu. Söz konusu döneminde Türkiye'nin başlıca çelik ihracat pazarı 5 milyon mt ile Orta Doğu olurken, onu 2,5 milyon mt ile AB ülkeleri, 2,2 milyon mt ile Kuzey Amerika ve 2 milyon mt ile Kuzey Afrika ülkeleri izledi. Yılın ilk 11 ayında miktar bazında en yüksek artış kaydeden ülkeler; Mısır, ABD, Suriye, Cibuti ve Kolombiya oldu.
Son dönemde katma değerli çelik ürünlerin uluslararası pazarlarda talebinin arttığını belirten ÇİB, yüksek katma değer özelliğiyle öne çıkan alaşımlı tel ihracatının, ocak-kasım döneminde yıllık %170 artarak 70.000 mt olduğunu söyledi. Makine ve imalat gibi birçok sektörde kullanılan alaşımlı tel, özellikle Avrupa ülkeleri tarafından talep ediliyor.
ÇİB yönetim kurulu başkanı Namık Ekinci; “Türk çelik sektörünün dünya ile rekabet edebilmesi ve ihracatında katma değeri yüksek ürünlerin payını artırabilmesi için cevher girdili üretime yönelmesi gerektiğini bir kez daha yineliyoruz. Çelik İhracatçıları Birliği olarak bizler de firmalarımızın bu son teknolojiyi üretimlerine entegre edebilmelerini sağlamak amacıyla teknik heyet gezilerimize devam ediyoruz. Sektörümüzde gereken dönüşüm sürecini tamamlayana kadar çalışmalarımıza devam edeceğiz,” şeklinde konuştu.